Update: Influencer Marketing 2017: 7 trends

Revue
 
Een nieuw jaar, een nieuwe update! Met deze keer de trends van 2017, een micro-influencer aan het woo
 
January 3 - Issue #5
Influencer Update

Een nieuw jaar, een nieuwe update! Met deze keer de trends van 2017, een micro-influencer aan het woord en weer wat fijne inspiratie van buitenaf. Enjoy!

Artikel: Influencer Marketing 2017: 7 trends
Influencermarketing stond in 2016 bij veel marketeers hoog op de agenda en dat zal in 2017 niet anders zijn. Deze vorm van marketing ontwikkelt zich dan ook in razend tempo. Om bij te blijven hebben we de 7 belangrijkste trends voor 2017 voor je op een rijtje gezet. 
1. Video
Langzaamaan wordt alles video, dus ook de content die influencers produceren. Vloggers doen dat natuurlijk al, maar ook andere influencers gaan steeds meer video’s maken. De sociale platformen richten zich daar op in, denk bijvoorbeeld aan de steeds uitgebreidere video-opties bij Instagram. Het wordt verder interessant om te zien wat influencers gaan doen met live video.
2. Micro-influencers
Grote influencers met BN’er-status blijven interessant voor bereik, maar voor geloofwaardigheid en betrokkenheid zullen steeds meer micro-influencers ingezet gaan worden. Dit zijn de influencers met een relatief klein bereik die graag voor je aan de slag gaan, nog niet het product van de concurrent hebben aangeprezen en nog geen enorme bedragen voor een post vragen.
3. Automatisering
Steeds meer facetten van influencermarketing zullen geautomatiseerd gaan worden. Het zoeken van influencers, het matchen van opdrachtgever en influencer en de data die een campagne voortbrengt. Handig, maar ook gevaarlijk, want een kwalitatieve, duurzame samenwerking is niet te automatiseren.
4. Influencer Relationship Manager
Voor steeds meer bedrijven wordt influencermarketing zo belangrijk dat het tijd wordt om kennis in huis te gaan halen. Net als eerder de socialmediamanager, doet daarom nu ook de influencer Relationship Manager zijn intrede. Deze gaat binnen het bedrijf relaties opzetten en beheren, en is de spil bij influencercampagnes.
5. Regelgeving
Het Commissariaat voor de Media is regels aan het voorbereiden die influencers verplicht stelt te melden als ze door bedrijven betaald worden. Ook netwerken als Facebook en YouTube willen dat graag weten en komen met opties om dat bij postings te vermelden. Het wordt interessant om te zien hoe streng deze regels gaan worden en hoe ze worden gecontroleerd.
6. Formats
Influencers worden content creators en denken daarbij steeds meer in formats. Vooral diegenen die videocontent maken gebruiken steeds vaker verschillende formats met ieder een eigen insteek en publiek. Bekende vormen zijn bijvoorbeeld vlogs, shoplogs, uitpakparty’s en challenges. Ook merken gaan dit begrijpen en lanceren eigen formats, vaak ook weer met gebruik van influencers.
7. Relevantie
2017 wordt ten slotte het jaar waarin het gaat over de kwaliteit van influencermarketing. Er zullen veel campagnes voorbij gaan komen met onnatuurlijke matches, ongeloofwaardige influencers en tegenvallende resultaten. Wat ontbreekt er? Relevantie. Een toverwoord dat we in discussies over de kwaliteit van influencermarketing nog veel gaan horen. 
Influencer: Rena Noordermeer
Rena Noordermeer is de vrouw achter design Studio Hear Hear. Op haar Instagramaccount deelt ze inspirerende interieurfoto’s, haar eigen collectie keramiek en heel veel gave planten. Via First had ze haar eerste samenwerking als influencer. Lees hier haar verhaal.
Lees verder...
Marlijn: de dolende dertiger: Ik wil niks missen
Audi Jumps on Instagram's Brand New 'Bookmarks' Feature With a Social Puzzle
17 Marketing Trends To Watch Out For In 2017
Koffie?

Do you enjoy receiving this? Please share it:
     
Carefully curated by Influencer Update with Revue
If you were forwarded this newsletter and you like it, you can subscribe here.
If you don't want these updates anymore, please unsubscribe here.