Update: 'Ik wil iets met vloggers.'

Revue
 
Laat je in een paar minuten onderdompelen in de laatste ontwikkelingen op het gebied van influencer m
 
November 2 - Issue #3
Influencer Marketing Update
Laat je in een paar minuten onderdompelen in de laatste ontwikkelingen op het gebied van influencer marketing. In elke editie vind je unieke artikelen en interviews, aangevuld met het beste van daarbuiten, samengesteld door je vrienden van First.

Artikel: 'Ik wil iets met vloggers.'
Dikke kans dat je dit al eens gehoord hebt, of zelf hebt gezegd. En terecht, want vloggers weten op een vernieuwende manier een interessant publiek aan zich te binden. Tegelijk is het ook weer niet de holy grail en zul je moeten investeren in een goede, relevante samenwerking voor je er als merk daadwerkelijk profijt van hebt. Voor de goede orde daarom nog even op een rijtje.
Wat zijn vloggers?
Een vlogger is iemand die door middel van video zijn of haar dagelijkse leven deelt. Sommigen delen daarbij echt hun hele leven, terwijl anderen een specifiek thema hebben als gamen, beauty, reizen of bijvoorbeeld kattenkwaad. De video’s verschijnen op sociale platformen als YouTube en Facebook waar de achterban kan kijken en reageren. Die achterban is voor de meeste vlogs nog erg jong, maar dat is aan het veranderen.
Een beetje vlogger speelt handig in op de actualiteiten, trends en behoeften van de volgers om relevant te blijven en de achterban te laten groeien. Met een groeiende achterban en hoge geloofwaardigheid worden deze vloggers vanzelf interessant voor merken. Hoe mooi is het immers als een vlogger toevallig jouw product gebruikt en dat bij duizenden mensen uit jouw doelgroep onder de aandacht brengt.
Wanneer zet je vloggers in?
Voor je gaat samenwerken moet je jezelf wel eerst afvragen of je via een vlog je doelstelling kunt behalen en of er een vlogger is die jouw doelgroep aanspreekt. Check? Dan is de volgende vraag wat jij voor de vlogger en zijn volgers kunt betekenen. Want geld betalen voor aandacht kan iedereen, maar geloofwaardig onderdeel worden van een vlog en zijn follow is een kunst. En alleen dan wordt je samenwerking een succes.
Ook check? Dan kun je op verschillende manieren samenwerken. Je kunt ze bijvoorbeeld vragen je product te gebruiken, naar je event te komen of een uitdaging aan te gaan. Ervaren vloggers kunnen vaak ook goed presenteren, dus de laatste ontwikkeling is dat je ze inzet als host van een (eigen) show of video. Welke vorm je inzet hangt af uiteraard van wat je doelstelling en je budget is. Tip: stem je KPI’s af voordat je aan de slag gaat.
Samenwerken met een vlogger is dus niet anders dan samenwerken met bloggers, twitteraars of instagrammers. Selectie en management is heel belangrijk. Je kunt ze vervolgens gebruiken voor bereik, maar het wordt pas echt interessant als je ze ook op hun expertise uitdaagt. En: hoe relevanter de samenwerking, hoe geloofwaardiger de aandacht.
Wil je nog steeds iets met vloggers? Dan helpen wij je graag :)
Influencer: Annic van Wonderen
Annic van Wonderen tijdens een van haar shoplogs.
Voorloper Annic van Wonderen kennen we van haar eerste modeblog I Love Fashion News en haar huidige lifestylesite Annicvw.com waar ze blogt en vlogt over alles op het gebied van onder andere fashion, health, travel, interior, business. Lees hier haar verhaal.
Lees verder
Dit Franse Instagramaccount is niet wat het lijkt
Vlogger zoekt inspiratie (en krijgt een overdosis)
Did you enjoy this issue?
Thumbs up 1ae5a7bdfcd3220e2b376aa0c1607bc5edaba758e5dd83b482d03965219a220b Thumbs down e13779fa29e2935b47488fb8f82977fedcf689a0cc0cc3c19fa3c6bb14d1493b
Carefully curated by Influencer Marketing Update with Revue.
If you were forwarded this newsletter and you like it, you can subscribe here.
If you don't want these updates anymore, please unsubscribe here.