Update: Hoe vind ik de juiste influencer?

Revue
 
Ook december brengt weer een mooie nieuwsbrief,de laatste updates over influencermarketing, zomaar in
 
5 december - Editie #4
Influencer Marketing Update
Ook december brengt weer een mooie nieuwsbrief,
de laatste updates over influencermarketing, zomaar in je archief!
unieke artikelen, interviews en de laatste trends,
van Sint, Piet en natuurlijk je First friends.

Artikel: Hoe vind ik de juiste influencer?
Steeds meer mensen noemen zichzelf een influencer. En ze schromen niet om je als zodanig te contacten: ‘Hallo, ik ben een influencer. Heb je werk voor me? Liefst een reisje.’ Je begrijpt dat dit niet de beste mensen zijn om mee te werken. Maar wie zijn dat dan wel? Waar moet je op letten? Zijn daar tools voor? Kortom, hoe vind je nou de juiste influencers?
Voor de duidelijkheid: een influencer is een autoriteit op een bepaald onderwerp die dat via een (social) platform uitdraagt en daarmee een follow heeft opgebouwd. Om te bepalen wie een goede influencer voor jouw merk is ben je geneigd om te kijken naar onderwerp en follow.
Belangrijke vragen
Maar hoe waardevol is die follow eigenlijk? Is het jouw doelgroep en zijn de volgers wel betrokken? En dan je merk of campagne: past dat bij deze influencer, bij wat hij publiceert en voelt hij er iets bij? Of doet-ie het alleen voor het geld? En de influencer zelf: is dat iemand met wie je fijn kunt samenwerken? Denkt-ie mee? Is-ie geloofwaardig? Betrouwbaar? Iemand met wie je misschien wel een langetermijnrelatie kunt aangaan? En niet onbelangrijk: krijg je waar voor je geld?
Een heleboel vragen die belangrijk zijn voor een succesvolle samenwerking, maar die je eigenlijk alleen kunt beantwoorden als je de influencers goed kent.
Geautomatiseerd selectieproces
Als alternatief duiken er steeds meer online tools op die het selectieproces hebben geautomatiseerd. Zij beheren een database met influencers waar op basis van feitelijke selectiecriteria namen uit komen rollen of waar influencers zich op per opdracht kunnen melden.
Deze tools zijn vooral interessant voor de selectie van micro-influencers voor simpele opdrachten met minimale beloning, bijvoorbeeld voor het testen van een nieuwe haarshampoo. Wordt de samenwerking intensiever, dan wordt de influencer belangrijker en wil je precies weten met wie je in zee gaat. Dan heb je info nodig die je niet uit een tool kunt halen.
Conclusie
De beste manier om influencers te selecteren is om naar meer te kijken dan alleen bereik en onderwerp. Hoe iemand is, is minstens zo belangrijk, vooral als de samenwerking verder gaat dan het plaatsen van een simpele Instagrampost.
Ook benieuwd welke influencers nou bij jouw merk of campagne passen? Wij bij First helpen je graag met zoeken :).
Influencer: Nigel van der Horst
Nigel van der Horst aan het werk als model.
Nigel van der Horst (26)  is beter bekend als de Chef met Lef en veel meer dan een knappe kok. We vragen hem het schort van zijn lijf over zijn werk als influencer. Lees hier zijn verhaal.
Lees verder:
Marktplaats Goudmijn Collectie
RamBam: kindermarketing in de levensmiddelenindustrie
Goldenboy Agency: Instagram
Stay enlightened!
Hoe vond je deze editie?
Thumbs up 1ae5a7bdfcd3220e2b376aa0c1607bc5edaba758e5dd83b482d03965219a220b Thumbs down e13779fa29e2935b47488fb8f82977fedcf689a0cc0cc3c19fa3c6bb14d1493b
Gemaakt door Influencer Marketing Update met Revue.
Als deze nieuwsbrief doorgestuurd is en je wilt je aanmelden, klik dan hier.
Als je deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, dan kun je je hier afmelden.
Laurierstraat 78 — 1016PP — Amsterdam