Update: Evolutie van influencers

Revue
 
Verrassing! Een nieuwe maandelijkse nieuwsbrief, die je in een paar minuten update over het laatste i
 
September 5 - Issue #1
Influencer Update
Verrassing! Een nieuwe maandelijkse nieuwsbrief, die je in een paar minuten update over het laatste in influencer marketing. In elke editie vind je unieke artikelen en interviews, aangevuld met het beste van daarbuiten, samengesteld door je vrienden van First. 

Artikel: Evolutie van influencers
Influencers. Je hebt ze in alle soorten en maten, toch spreken we vaak gewoon van influencers. En dat kan voor verwarring zorgen, want de één is zeker de ander niet. Daarom helpen we een handje met een simpele indeling, aan de hand van de evolutie die je als influencer doormaakt.
Eerst nog even een definitie:
Een influencer is iemand die in staat is anderen te beïnvloeden. Dat lukt omdat hij een autoriteit is op een bepaald gebied. Daarom volgen mensen hem en nemen ze dingen van hem aan.
Micro-influencers
Elke influencer begint op nul. Maar zodra hij zijn mening gaat uiten over dat ene onderwerp of spraakmakende content gaat plaatsen begint hij op te vallen. Hij is actief en gepassioneerd, en dat spreekt mensen om hem heen aan. Er vindt veel interactie plaats tussen hem en zijn volgers, dat in aantal groeit tot maximaal een paar duizend. Deze micro-influencer, vooral actief op één social platform, heeft weinig tot geen commerciële ervaring, maar dat duurt niet lang meer.
Upcoming influencers
De passie van deze influencer is namelijk niet onopgemerkt gebleven. Verschillende stukken content waren zo goed dat ze viraal zijn gegaan, waardoor hij ook is opgevallen bij andere influencers, die de interactie met hem opzoeken. Zijn publiek groeit ondertussen lekker door naar enkele tienduizenden, of zelfs nog meer. Die aanhang is inmiddels geld waard: hij krijgt een hoop gratis spullen en geld voor commerciële samenwerkingen. En dat moet ook wel, want het kost hem zeeën van tijd.
Top influencers
Het is niet velen gegeven, maar het lukt hem uiteindelijk om er zijn werk van te maken. De inmiddels honderdduizenden volgers op verschillende sociale netwerken zorgen voor zo veel aandacht van merken, dat een agency zijn commerciële belangen behartigd. Door tv-optredens, samenwerkingen en verschillende interviews bereikt hij langzaam een BN'er-status. Met dito prijskaartje. Hij is blij met alle extra aandacht, maar maakt zich wel zorgen over de afnemende interactie-ratio met zijn publiek en de kritische reacties op zijn commerciële activiteiten. Hoe lang houdt hij dit nog vol?
Als je samen gaat werken met influencers is het goed om je af te vragen waarom. Kort door de bocht: wil je vooral veel bereik, dan is die top-influencer interessant. Is geloofwaardigheid en interactie belangrijk, dan kunnen juist die micro-influencers uitkomst bieden. 
Bij First werken we overigens met alle drie samen, maar vooral met upcoming influencers, omdat die vaak best of both bieden.
Influencer: Joost Bastmeijer
Maak kennis met Joost Bastmeijer, een upcoming Instagram-influencer en all-round media-maker uit Amsterdam. Klik voor zijn ervaringen in het samenwerken met merken. De sokken waren geen succes!
Lees verder
The power of relationships over networks
Case: Stedelijk X
Stay fresh!

Do you enjoy receiving this? Please share it:
     
Carefully curated by Influencer Update with Revue
If you were forwarded this newsletter and you like it, you can subscribe here.
If you don't want these updates anymore, please unsubscribe here.