Bekijk profielpagina

Update: De 'always on' influencer strategie

Revue
 
Dit is 2018, het jaar waarin je (nu écht) moet gaan rocken met influencer marketing. Het is namelijk
 
30 januari · Editie #17 · Bekijk online
Influencer Marketing Update
Dit is 2018, het jaar waarin je (nu écht) moet gaan rocken met influencer marketing. Het is namelijk je beste kans op geloofwaardige aandacht binnen je doelgroep. Maar start wel met een goede strategie!

Gouden regel: Bedenk een strategie
Ook voor deze nieuwsbrief hebben we een nieuwe strategie bedacht. Iedere editie delen we nu een gouden regel voor influencer marketing, zoals beschreven in ons vorig jaar uitgebrachte boek #SPON, en vullen dat aan met actuele content. De eerste gouden regel is: bedenk een strategie!
Actueel: De 'always on' influencer strategie
Veel merken zetten influencer marketing in als opzichzelfstaande campagnes. Maar de kracht van influencer marketing gaat veel verder dan alleen een campagne. Als je een lange termijn relatie opbouwt met voor jouw merk belangrijke influencers en hun achterban, dan levert dat je, in plaats van alleen rond een campagne, het hele jaar aandacht op. En meer!
Alleen een relatie opbouwen met influencers en achterban doe je niet zomaar. Als je wil dat die relatie waardevol wordt en zich dubbel gaat terugverdienen, dan moet je er voor zorgen dat je constant met elkaar in contact bent. Gedurende het hele jaar. Kortom: dat je always on bent.
In een always on strategie bepaal je hoe je gedurende het jaar relevant kunt zijn voor specifieke influencers. Hoe je ze mee kunt nemen in je merkverhaal, wat je ze te bieden hebt en wat je daar voor terug kunt verwachten. Merken die succesvol zijn met influencer marketing zetten vaak een mix in van een always on én een campagnematige strategie.
En verder...
Vlogger moet stapje verder | Ondernemen | Telegraaf.nl
Hotel stuurt ’brutale’ vlogster rekening van vijf miljoen euro | Buitenland | Telegraaf.nl
Angelique Dijkhuizen (@angeliquedijkhuizen) • Instagram
Hoe vond je deze editie?
Als je deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, dan kun je je hier afmelden.
Als deze nieuwsbrief doorgestuurd is en je wilt je aanmelden, klik dan hier.
Gemaakt door Influencer Marketing Update met Revue.
Laurierstraat 78 — 1016PP — Amsterdam