Bekijk profielpagina

A december to remember

Revue
 
December. Een warme maand waarin je je omringt met mensen die dicht bij je staan. Waarin je terugkijk
 
20 december · Editie #16 · Bekijk online
Influencer Marketing Update
December. Een warme maand waarin je je omringt met mensen die dicht bij je staan. Waarin je terugkijkt op het afgelopen jaar en vooruitblikt naar het komende. Zo ook met je vrienden van First, in deze laatste update van het jaar. Have yourself a very merry Christmas!

Merry Christmas!
Terugblik: First year in review
In december kijken we graag even terug op het afgelopen jaar. Zo lanceerden we natuurlijk het boek #SPON, met de gouden regels voor influencer marketing. Trots op!
Maar we lieten ook massaal mensen koffie door een TWIX drinken, we waarschuwden voor appen in het verkeer met Interpolis en we brachten voor Huawei de beste Instahotspots van Nederland in kaart. Daarnaast hielpen we merken als Blokker, Media Markt en Dance Valley met een influencer marketing strategie en eigen influencer team.
Data? In 2017 zette we voor 40 merken samenwerkingen op met meer dan 400 influencers. Die bereikten samen ruim 26 miljoen mensen, die op hun beurt weer voor bijna een miljoen engagements zorgden. BAM!
Dit was natuurlijk niet mogelijk geweest zonder een topteam, dat dit jaar versterkt is met Andreas, Eliane en Victoria. Dankzij dit team is december onze beste maand ooit. Op naar 2018!
Vooruitblik: De 5 influencer marketing trends voor 2018
© Shane Hauser
Influencer marketing stond in 2017 bij veel marketeers hoog op de agenda en dat zal in 2018 niet anders zijn. Om bij te blijven hebben we de 5 belangrijkste trends voor 2018 voor je op een rijtje gezet.
Instagram
Als er één platform is waar influencer marketing ontploft, dan is het Instagram. Het aantal gebruikers in de volle breedte groeit, net als het aantal influencers. Daarbij is de drempel laag en het bereik en de engagement hoog. Tegelijk is de content creatief en het sentiment positief. Ideaal dus om je merk, product of campagne onder de aandacht te brengen.
Data
Net als op veel andere gebieden wordt data in 2018 steeds belangrijker voor influencer marketing. Van insights over wie de influencers zijn, waar hun voorkeuren liggen en wie hun volgers zijn tot het resultaat, uitgedrukt in bereik, engagement, branding en sales. Is in 2018 dé oplossing beschikbaar? Nee, maar wel grote stappen in die richting.
Geloofwaardigheid
Er komen steeds meer influencers, die steeds meer samenwerkingen aangaan. Logisch dus dat de geloofwaardigheid onder druk kan komen te staan. Transparantie over die samenwerkingen, relevantie met het product of merk en een goede verhouding gesponsorde content worden daarom in 2018 nog belangrijker.
Creativiteit
Met meer influencers en meer samenwerkingen wordt het moeilijker om op te vallen en engagement uit te lokken. Oftewel: met een simpele productfoto ga je het in 2018 niet meer redden. Creativiteit in influencer selectie, briefing en in de content wordt de sleutel naar influencer marketing succes.
Lange termijn
2018 wordt het jaar waarin lange termijn denken gemeengoed gaat worden. Bijvoorbeeld in de vorm van strategieën die er voor zorgen dat je het hele jaar door succesvol bent met influencer marketing. Maar ook in de vorm van lange termijn relaties met influencers. Steeds meer merken gaan bijvoorbeeld teams van influencers vormen waar ze het hele jaar mee aan de slag gaan. 
En verder...
Kerstinfluencer
Kerstcampagne
Kerstsnack (!!!)
Hoe vond je deze editie?
Als je deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, dan kun je je hier afmelden.
Als deze nieuwsbrief doorgestuurd is en je wilt je aanmelden, klik dan hier.
Gemaakt door Influencer Marketing Update met Revue.
Laurierstraat 78 — 1016PP — Amsterdam